וילונות לחדרי ילדים

 
בחירת הווילונות לחדרים של הילדים שלכם צריכה להתבצע על פי אמות מידה עיצוביות ופונקציונליות כאחת. וילון הוא פתרון עיצוב אבל גם פתרון הצללה והחשכה, וכאן נשאלת השאלה לאיזו החלטה הגעתם עם הילד שלכם: על החשכה מוחלטת של החדר או רק הצללה? ברוב המקרים, מדובר בווילונות החשכה, משום שזו טובת הילד: לישון עם חושך מוחלט, אבל ישנם מעט ילדים שמעידים כי דווקא כשהאור מעומעם ולא לגמרי חשוך – הם מצליחים לישון טוב יותר. גם במקרים אלו, מומלץ שהווילונות יהיו מחשיכים ולא רק מצלילים משום שווילון החשכה ניתן לווסת, או לסגור למחצה, ובכך לגרום לו לתפקד כווילון הצללה. ההיפך – לא אפשרי.
 
כיצד בוחרים את הווילון מההיבט העיצובי?
 
מההיבט העיצובי יש לבחון את הבדים והטפטים המצויים בחדר ולהתחקות אחר עיצוב דומה גם לווילונות. בחדרי ילדים בדרך כלל רוכשים טפטים, ווילונות ושטיחים בחבילת באנדל אחת המכסה את כל החדר באותו עיצוב בדיוק. לעתים מדובר בעיצוב שהוא המשך של עיצוב אחר. לדוגמה – ווילונות הצמודים לטפטים שמביעים ציור של צבע כחול-ים יכולים להכיל ציור של ספינה או אוושה של גלים. בכך מקרה, בחירת הווילון בקונטקסט של עיצוב החדר ובצבעים הרלוונטיים – משמעותית מאד לעיצוב חדר הילדים שלכם כנדרש.
 
התאמת וילונות לחדרי ילדים
 
ואם הילדים מבקשים וילון של בובספוג, כיצד נתנהל?
 
במקרה כזה כדאי להסביר להם שיבוא יום והם יגדלו ובטווח זמן לא ארוך – הם לא ירצו להשתמש בווילון כזה, ולכן מיותר להשקיע בו אפילו עכשיו. אפשרות שנייה היא להציג את הקנייה כקנייה של מספר פריטים ולקנות גם יריעת בובספוג על פי דרישת הילד, אותה תוכלו להחליף כאשר הוא יגדל ויבקש זאת.
 
וילונות לחדרי ילדים - הכירו ממה הם מורכבים
 
1. כותנה – רוב הווילונות המודרניים עשויים מכותנה. חומר שמיוצר איכותי רק כאשר הוא תפור מדויק ולא רק תפור בצורה מוכלבת. לכותנה – כושר שמירת צבע טוב, והיא מתפקדת בכל האזורים בכל האקלימים בצורה טובה.
 
2. משי – זהה לתכונות של כותנה. יקר יותר בשל איכותו כחומר גלם. יחד עם זאת, לווילון משי יש סיכון של דהיית צבע אם הוא חשוף לזמן רב מדי לשמש ישירה.
 
3. פשתן – וילון שזכה לתואר "הקל שבווילונות". קל לזהות אותו אצל חבריכם אם תראו שהיריעה פשוט מתבדרת ברוח גם כשהחלון סגור. מצד אחד הוא יוצר תחושה של דינאמיות, אך מצד שני הוא אינו מומלץ להצבה מתחת לשולחן הילדים בשל נושא ההתבדרות שעלול ליצור אי נעימות מסוימת ליושבים לצד שולחן זה.