חדרי ילדים ונוער

המדריך לעיצוב חדרי ילדים ונוער

 

עיצוב חדרי ילדים ונוער

עיצוב חדרי ילדים ונוער הוא עניין לא פשוט, ניתן להכניס המון אלמנטים בחדרי ילדים, במיוחד כשטעמם הוא שונה ומשתנה עם הגיל, מה שהם אוהבים היום סביר להניח יחדלו לאהוב תוך כמה זמן. עיצוב חדרי ילדים ונוער דורש הקשבה מסוימת לצרכיהם של הילדים, וגם העברת מסר מסוים שלא כל מה שירצו הם יוכלו לקבל ישנם כאלה הורים שבכלל לא שואלים את ילדיהם ומעצבים חדרי ילדים כטוב בעיניהם. עיצוב חדרי ילדים ונוער מצריך מחשבה לגבי המיטה לגבי הארון לגבי ספריה או שולחן כתיבה לעבודה ולימודים, מחשבה לגבי סידור החדר תמונות אם יהיו בו, מנורות ריצוף וכו'.

עיצוב חדרי ילדים ונוער מצריך מאיתנו מחשבה היות וילדים בכלל דורשים מאיתנו המון תשומת לב ומחשבה. אנו צריכים ליצור עבורים תנאים נוחים ונעימים, שיקלו עליהם במסע הילדות ולאחר מכן הנעורים. עיצוב חדרי ילדים ונוער יכול להיות פשוט כל עוד נמצא בצורה מהירה את מה שאנו מחפשים, אם מבחינת רהיטים ואם מבחינת הסגנון שבו אנו הולכים בנוגע לעיצוב. עיצוב חדרי ילדים ונוער בעל אופציות רבות אנו יכולים לעצב אותו בצורה ילדותית שמתאימה או בצורה בוגרת יותר כדי שהעיצוב יהיה רלוונטי גם לזמן שאחרי. ילדים גדלים ולפעמים העיצוב שבחרנו להם דורש שינוי עם הזמן, לא כל זוג הורים מוכן לשינוי לרוב מבחינה כלכלית ולכן ניתן לעצב חדרי ילדים בדרך נייטרלית שרלוונטית לגל הגילאים.

עיצוב חדרי ילדים ונוער יכול להיעשות על ידי מעצבי פנים שיודעים מה ילדים רוצים וצריכים ויודעים להתאים את העיצוב אל כל ילד בצורה אינדיבידואלית. מעצבי פנים בדרך כלל מעצבים חדרים או את הבית כולו לפי צרכינו, הם לא ישימו רהיט בבית שלא ישמש אותנו ויהיה יעיל עבורנו. עיצוב חדרי ילדים ונוער דורש אומנם המון מחשבה אבל אם יש לנו אפשרויות רבות זה יקל עלינו במלאכה. חדרי ילדים מעוצבים יכולים להפוך את הילדים שלנו למאושרים יותר ולגדל אותם בסביבה נעימה ואופטימית.